28 Temmuz 2008 Pazartesi

Yeni Web Güvenliği Kitapları

Yeni Web Güvenliği Kitapları

03.05.2008

Okuyucu : 953
Günlük Okuyucu : 10,8

Web güvenliği konusunda yayınlanan hemen hemen tüm kitapları okumaya çalışıyorum ama son bir kaç aydır pek kitap okuyamadığımdan dolayı piyasayı biraz kaçırdım. Yeni web güvenliği kitaplarının hepsi beklendiği gibi daha çok AJAX, Web 2.0 ve bir çok başka benzer zımbırtı üzerine.

Genelde bu kitapların çoğu benim gibi konunun düzenli takipçileri çok faydalı olmuyor ama gene de bir şeyler kazanabiliyorsunuz.

Piyasada yeni şu kitaplar var:

  • Web 2.0 Security - Defending AJAX, RIA and SOA
    Tanınan web güvenlik yazarlarından Shreeraj Shah' ın kitabı. Her ne kadar kitap genel yeni konulara değinse de maalesef RIA veya SOA benim umrumda değil, AJAX güvenlik geyikleri de biraz baydığından dolayı bu kitap bana henüz pek bir şey ifade etmiyor. Ek olarak görünen o ki kitap daha çok nasıl güvenli yaparsanıza yönelmiş ki bu da benim pek umrumda değil. Önemli olan nasıl saldırırsınız...
  • Ajax Security
    WebInspect takımından Billy Hoffman' ın kitabı. Kitap hakkında çok güzel yorumlar olsa da sadece AJAX a eğilmesi beni pek sarmıyor. Safari books' ta varmış şimdi buldum, dolayısıyla oradan okumaya başlayacağım. Gene kitap hakkında ileride yazmaya çalışacağım.
  • Hacking Exposed Web 2.0
    Klasik hacking exposed serisinden, muhtemelen pek güzel değil. İçerik fena gözükmüyor
  • The Web Application Hacker's Handbook
    NGS ekibinden, ve onların stili genelde penetration testers to penetration testers. Dolayısıyla genelde güzel oluyorlar. Ek olarak çok geniş ama yeni teknolojilere pek bulaşmamışlar. Dolayısıyla daha az yeni bilgi içeriyor olabilir.

Şu an bunlar benim listemde, hangisini alacağıma henüz karar vermedim ama The Web Application Hacker's Handbook güzel gözüküyor.

Hiç yorum yok: